2010. november 1., hétfő

"NEM FÉLEK"

Tényleg nem - soha, semennyire. Pedig tudom: az ország, amelyben élek, de jure háborúban áll északi szomszédjával, s csak az 1953-ban megkötött tűzszüneti egyezmény alapján van itt nyugalom (nem írhatom: béke). Voltam Pánmundzsomban, és érzékeltem a feszültséget az ott szolgálatot teljesítő katonákban - nem félek mégsem. Néhány havonta megírják az újságok, hogy az északi kommunista rezsim "tűztengerré" kívánja változtatni a déli bábkormány uralta országrészt, mégis, a legrosszabb napokban is inkább csak kíváncsiságból számoltam ki: hány óra alatt érnének Szöulba az északi tankok, vagy röpülnének rá az országra az ellenséges vadászrepülők (ha tudnának menni/röpülni, valóban). Szóval, nincs bennem szemernyi félelem sem, mint ahogy nem érzékelek ilyet egyetlen dél-koreaiban sem.
Mindazonáltal van abban valami lúdbőröztető, ha az ember a következőt látja, amikor gurul haza a kampuszról lakótelepi otthonába:




A videó vacak, talán nem is látjátok, miről beszélek. Először én is lemaradtam róla, szinte csak fél szemmel láttam, de aztán a kíváncsiságtól hajtva visszafordulván már jól kivehető volt: igen, ott, a vidéki kis út mellett, Gvángdzsu legszélén, ott, ott, az ezüsztszínű kisbusz mögött meghúzódva (elrejtezve?!)



 bizony két, álcázó színekre mázolt arcú, karabélyt szorongató, sisakos katona figyel ... De mire?!

10 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hmmm rejtélyes dolog...két koreai Jack Bauer csak úgy az utcán,állnak és várnak.
Sok oka lehetett.
Például eltévedtek és nem találták a laktanyába vezető utat...
vagy belecsöppentél az Iris második évadjának forgatásába,már csak Lee Byung Hun hiányzik a képről...az de széép lenne:)
Viccet félretéve, volt valami lövöldözés a két Korea határán, legalábbis a magyar sajtóban ezt írták,lehet hogy ezért voltak ott a srácok...
vagy gyakorlatoztak...
Azért remélem tényleg semmi komoly ok nem volt a háttérben.
Mariann

SK írta...

Iris, ez jó ötlet! Lee Byung Hunt nem láttam a környéken. :-) Egyszer találkoztam vele: meglepően alacsony. :-) Közvetlenül mellettünk van egy katonai bázis, onnan szalajthatták őket, de nem hiszem, hogy ne találtak volna vissza. Egyébként, néhány nappal korábban egy tó partján heverészett 5 katonai könnyűbúvár: mellettük a szemüvegek, a palackok, a tavon pedig ott ringatózott a motoros gumicsónak. Lehet, hogy valami gigantikus forgatásban (és/vagy hadgyakorlatban) élek ...?! Mert most jut eszembe: ma este meg a boltba telepített kis büfében vacsorázott két katonanő meg egy pasi, mindannyian korrekt kommandós ruhában.

Névtelen írta...

"meglepően alacsony".Jaaaj nee!:-)Ez a két szó szíven ütött!:-)Lehetne számszerűsíteni azt a "meglepően alacsony"-t?:-)
És megkérdezhetem, hogy hol futottál össze vele, persze csak ha publikus.:-)
Mariann

Névtelen írta...

mariann, most képzeld el, ha még sk-nál is alacsonyabb... :-)))

SK írta...

Mariann: Elmondom, isten bizony elmondom, de előbb "megfenyítem" azt a névtelenségbe burkolózó, újkori imposztort, aki az imént "beszólt".

SK írta...

Ó, te, sötétben bujkáló, s ugyanolyan sötét lelkű troll, te! Hát mondtam én, hogy alacsonyabb nálam?!?! Hogy olvasol?!

Névtelen írta...

Hogy olvasok? Hát jó szorosan. :-) Úgy kell, nem?
Egyébként amikor találkoztatok, nyilván valamihez viszonyítottál. És igaz, nem mondod, hol, de felteszem, nem az állatkertben futottatok össze a zsiráfháznál, bár azokhoz képest mindenki meglepően alacsony, igaz. Én például, aki nem vagyok egy magas ember, akkor szoktam meglepődni egy ismert ember méretein, (testmagasság!), akit mondjuk csak a tévében láttam eladdig, hogy jé, ez ekkora, ha még nálam is alacsonyabb. Különben mi lehet benne a meglepő? Hogy alacsonyabb mint egy mi?

SK írta...

Van igazság abban, amit mondasz - de az igazság az, hogy kb. akkora amint én. Egyébként azt gondoltam, ez a nők bálványa, istenkirály szívtipró amolyan csupa izom Herkules - ehhez képest tűnt olyan jelentéktelen, alacsony, semmitmondó arcnak. Koreai és egyéb nemzetiségű, LBH-rajongó hölgyek: bocsi!

SK írta...

Hol találkoztam Lee Byung Hun-nal?Nos, jó,elmondom ...
A hétvégén, egy posztban. Deal?
A következőket meg vegyétek úgy, mint valamiféle trailert a hétvégi poszthoz: tavaly télen történt. A szomszéd asztalnál ült a vacsora alatt, s én csak kizárásos alapon tudtam rájönni, melyik is ő: a lila ruhás nő kizárva, a pocakos pasi nem lehet, az ott európai, tehát kilőve, a mellette ülő faszi az előbb mutatkozott be, s valami diplomata, hát marad a csokornyakkendős, alacsony csávó középen ...
Egyébként valóban nem az állatkertben találkoztunk, hanem egy másik, sokkal kevésbé nyilvános helyen. Vagy fogalmazzunk úgy: a hely maga nagyon is ki van téve a nyilvánosságnak, de bejutni oda nem is olyan egyszerű ...

Névtelen írta...

Jó deal. :-)A tarilerbe meg, (ami ej, be titokzatos) szerintem egyébként két pocakos európai pasi szerepelt. :-) LBH pedig, akinek utána kellett olvasnom, mert halványlila segédfogalmam sem volt, ki ő, szóval LBH meg egy macskajancsi, szerintem. Nők bálványa? Milyen nőké? Tegyék föl a kezüket, egyes!