2008. november 29., szombat

"JELEK"

Ma délelőtt Nialannál, aztán Ateesh-nál olvastam érdekeset, egy irányba mutattak, lett belőle egy komment Ateesh-nál. De nem biztos, hogy mindenki olvassa őket (pedig ajánlom!), meg tovább is gondoltam a dolgot, lesz most belőle egy poszt:
Napos, szép szombat délelőtt Gwangju legszélén, a lakótelepi hatodikon. Nemrég keltem, azóta a gép előtt ülök, s határozottan az az érzésem: az égiek (bocsánat: Égiek) valamit üzenni akarnak nekem. Egyelőre nem tudtam megfejteni, mit, így aztán minden segítséget szívesen fogadok!
Az imént Nialannál megtudtam: testem nyomorult 40%-ban alkalmas arra, hogy pajzsként szolgálva kritikus helyzetekben embertársaim védelmére legyen. 12 kérdésből álló teszt, alkalmas vagy-e "human shield"-nek. OK, eddig is tisztában voltam vele: nem vagyok épp "combat ready", de vacak 40%?!?! Hát nem vagyok alkalmas még erre sem?! (Zárójelben teszem hozzá: Nialan, ez a vékony, légies jelenség 62%-ot hozott úgy, hogy a test szélessége és vastagsága elég komoly pontokat hozott nálam a konyhára!) Aztán átmentem Ateesh-hoz, s akkor meg ott volt a BMI! Nem, nem az a BMI - bár az azzal való kapcsolatom is új irányt vett -, hanem a Body Mass Index. Ateesh az erre kifejlesztett kalkulátorral kiszámolta, hol tart "testépítés"-ügyben, s én is legott rávetettem magam a helyre! Lesújtó: 27-es jelzőszámmal "overweight" vagyok, nincs mese! :-( Túlsúlyos? Testes? Dagi? Pohos? Az oldal azért kegyes volt, mert jelezte: elég közel vagyok az "average"-hez. 25-tel már nyerő volnék, ha nem is "slim"! Fölbátorodva tovább navigáltam, s kiszámoltattam az ideális súlyomat: 74 kg, visszafogott számolás szerint, még ideálisabb (sic!) esetben akár 70 alatt. Kafa! Újra megzuhantam. Az minimum 6 kiló, de lehet, hogy 10! Elég elkeserítő, mit mondjak! Azt hogy lehetne kifejezni például futáskilométerben? Biztos erre is van valami "számológép"!
De mi az üzenet?! Miért akarják ott fönt, hogy ennyi mindent megtudjak a testemről röpke fél óra alatt egy napos, szép szombat délelőtt Gwangju legszélén a lakótelepi hatodikon?
Óvatosan lépegetek tovább az információs sztrádán, mert ha a következő helyen kihoznak nekem, mondjuk, egy kiábrándító test-lélek arányt, menten összeomlok!
Aztán körülnéztem a lakásban, s rájöttem, itt is vannak jelek, ha nem is ily magas instanciától: a mosogatószivacsom két napja csontszáraz s a padlón mindenütt pormacskák szaladgálnak. Az efféle jeleket könnyebben olvasom. Aligha jelenthetnek mást, mint hogy "mozdítsd meg a hájas testedet és takaríts ki, csinálj végre rendet, baszki!"

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Megvizsgálnám az összefüggést a száraz mosogatószivacs és porcicák megjelenése között. Gyanítom, hogy összefügg a kettő, mert ez nálam is mindig így jelentkezik!
Arra gondoltam, hogy időnként be kell vizezni a szivacsot, hátha elriasztja a porcicákat! :)

SK írta...

@Babarum: Az összefüggés annyira nyilvánvaló, hogy vizsgálatot sem igényel! :-) Az ötlet jó, bár ma a riasztóan konvencionális megoldással próbálkoztam: mosogatás, porszívózás, fölmosás. Két szoba még hátravan. Miért ilyen nagy ez a lakás?!
Tegnap jártam nálatok: némi deficit ott is mutatkozott mosogatás-ügyben! :-) Vagy ezt hívják szufficitnek?! :-)
sk

Nialan írta...

Csak hogy megvigasztaljalak. :) Azért én már 10 éve nyüglődök (hozzáteszem, jó érzéssel, és büszkén) ám azért, hogy kitegyem azt a hiányzó 22 %-ot. :)
(Na jó, picit talán többet is, mert ugye nőként a fizikumom annyira nem mérhető a férfi mezőnyével.)

Amúgy azért nem szoktam bízni az ilyen testtömegindexes izékben, mert van, aki sportol, és az izom ugye többet nyom, mint a "háji". A másik meg az, hogy az ember alkatát, csontozatát sem veszi figyelembe ez a gépi teszt.

Azért csak harcolj a porcicákkal. Neked drukkolok. :)
És ha elfárdsz, használd az erőt. :)

Unknown írta...

"Az minimum 6 kiló, de lehet, hogy 10! Elég elkeserítő, mit mondjak!"

No, pont ezt éreztem nyár elején. Nekifogtam, és sikerült! -10 kg, amit már három hónapja tartok a 25-ös indexszám glóriájával a fejem felett.
Egyébként a test téma engem is körbekap mostanában. Dr. Tullio Simoncini onkológus előadását néztem meg a héten Interneten Dr. Dávid Tamás professzor tolmácsolásával és kimerítő magyarázataival. http://www.atillanepe.net/Utolag_archiv/Simoncini_1.htm

Hú!
Nagyon hihető és reményteli, amit állítanak. Na, és az olasz doki milyen jól néz ki, pedig közel van a 60-hoz.
Na, szóval kedves SK, ha nem haragszol meg, raktam Neked még egy púpot az Égieké mellé :-)
Ica

Névtelen írta...

Ezt elfelejtettem: http://futo.blog.hu/2008/11/20/zsola_the_biggest_loser_avagy_a_nagy_fogyas

SK írta...

:@Nialan: Köszi a vigaszt, de azért van abban is valami megnyugtató, hogy pl. még így sem vagyok elég vastag ahhoz, hogy fölfogjam a társaimat fenyegető lövedékeket! :-) A lakást egyébként legyúrtem, bár porszívózás közben folyamatosan aggódtam, mikor csönget a szomszéd. Az erő, egyelőre, talonban.
@Ilona: - 10, ez igan! Grt! A púpot köszi, plusz 2 kiló! :-)Mindjárt indulok is a gymbe a treadmillre! :-) A dokit még nem volt időm megnézni, de lecsekkolom!
@Babarum: Még ez is adósság, de szerdán szabadnap!
sk

Unknown írta...

Van még egy képszerű hozzáfűzésem:
10 kg súlyfelesleg annyi, mint 40 db kocka Rama.
Hány szatyorba fér bele?
Durva, mi?
Ebbe már csak utólag, a fogyózás végén gondoltam bele: hogy amikor hazaértem, még csak le se tudtam tenni, sőt még ágyba is azzal bújtam,... no, meg a férjem is;-)
Oké-oké, befejeztem!