2011. január 8., szombat

"UNBOXING"

A geekeknek nem kell elmagyarázni, mi ez, de szerintem a magamfajta egyszerű netizen is találkozott már az "unboxing"-gal, azaz a "kicsomagolással". Ennek során valamely szakértő szöveges vagy (mostanában egyre gyakrabban) videós formában úgy mutat be egy terméket (jellemzően valamilyen elektronikus kütyüt: mobiltelefont, e-könyv olvasót, notebookot), hogy az eredeti, gyári dobozban található árut lassanként "kibontja". Először meggusztálja a csomagolást, számba veszi a dobozban érkező tartozékokat, megvizsgálja, értékeli az eszköz anyagát, külső kialakítását, dizájnját, majd tovább halad a beüzemelés, később a belső értékek vagy hiányosságok felé. Egy ilyen leírásból (vagy videóból) nagyon részletesen megismerhető egy-egy kütyü szoftvere, működése, az eszköz előnyei, hátrányai. A végén, rendszerint, ítéletet mond a kidobozoló: mennyire tetszett neki az eszköz, milyen másik, hasonló célt szolgáló masinával szállhat versenybe, s hogy alakul (szerinte) az ár/érték arány.
Nos, most valami ilyen következik, "kidobozolás", de a dobozban nem elektronikus kütyü van, hanem ... bocsássatok meg, egy pillanatra hadd tartsam még fönn a feszültséget!
A kicsomagolás szabályait, természetesen, nem tartottam be. Nem voltam elég részletes, nem mentem végig a kötelező pontokon - ezt nézzétek el nekem. Ez az első ilyen próbálkozásom, ráadásul volt más indokom is, hogy sietős legyek. A videót magam készítettem, s megint kiderült (amit a múltkor már meg kellett állapítanom): képtelen vagyok a multitaskingra! Hogy egyszerre videózzak, sétáljak, kommunikáljak, vagy éppen az egyik kezemmel videózzak, a másikkal meg valamilyen ügyességi föladatot oldjak meg miközben a számmal beszélek ..., nos, ez meghaladja a képességeimet! Nézzétek hát el, ha a fölvétel kapkodós, ha ismétlések vannak, ha makogok vagy nem jut eszembe egy magyar szó, ha fókuszálatlan a kép vagy épp fordítva mutatok valamit. Az igyekezet azért megvolt ...
Szóval, megjött a termék! 19.15-kor adtam le a rendelést, 19.55-kor szólalt meg a kaputelefon. Szombat este van, nyilván sokan rendelnek, de ezzel együtt is elég rossz időt mentek a srácok. Normális esetben 20 percnél többet nem kell várni. A vendéglátó egység egyébként itt van a ház tövében: ha kinézek a mosókonyha ablakán, kis túlzással még azt is látom, hol tartanak egy-egy rendeléssel. Kapucsengő, kiszállító föl, ajtóban átad, fizetek, nála kikészítve a visszajáró. Nyilván siet, hogy javítsanak az idejükön.
No, akkor: unboxing!
A sniccer, vazze, a sniccer! De sokáig tartott, míg rájöttem! Aztán meg nem tudtam megosztani a figyelmemet a telefont tartó jobb kezem meg a retket tartó bal között, úgyhogy fejjel lefelé van az mutatva, meg ugye, a dadogás ... De ez "még kap fogni egy vajszínű árnyalatot"! (Ja, közben lemerült a teló, bocs!)
A "brand" a "Toreore". Elég hülye név egy sült csirkés hálózatnak, de virágoznak, hát, hajrá! Azért rendelek innen a leggyakrabban, mert méterekre vannak tőlem. Megjegyzem: ide is motorral hozza a csávó a csirkét.
A csirke rendben volt! Friss, ropogós, forró, jól átsült, ahogyan kell. Rámentem erősen a combokra, a hát darabkáira, meg egy szárnyra is. Bent van a nyak is. A mell részt nem annyira szeretem. Túl száraz nekem. Egy ilyen adag azért kitart holnapig, hátha sorra kerül a mell is! Bevallom, volt már olyan, hogy a száraz húsa nem tudta kivárni, míg megkívánom - olyankor, fájdalom, megy a "szervesbe".
Ha jól számolom, nagyjából 2.300 forint egy ilyen menü - simán átszámítva a vont forintra. Szerintem ez is rendben van.
Nem mondtam, de ittam hozzá egy "Hite" márkájú sört. Az is rendben volt!

8 megjegyzés:

mariann írta...

ÓÓÓ azért egy kicsit tovább is mutathattad volna a chicken-es fiút!;-)))
A szolgáltatás...hát igen, egyszer majd mi is elérünk erre a színvonalra...vagy nem.
A cuccos nagyon étvágygerjesztő, azt hiszem holnap rántott csirke lesz a vasárnapi ebéd.

Pazdottir írta...

Chicken-es fiu?:)
Sajnos a munkahelyemen olvastam a blogot es itt nem tudom megnyitni a videot, de otthonrol ujra megprobalom. Mariann kommentje felkeltette az erdeklodesemet:)

Admin írta...

Ennyi pénzért ez egy szimpatikus mennyiség!
De ha netán kifogy a söröcske, az ember nyugodtan rákezdhet a klasszikus dalra az éjjel-nappali előtt: "Adj Hitet!":)

mogulka írta...

irigylem a csirkét, de még jobban az időt. kezdő outboxingnak nagyon is korrekt volt!

mogulka írta...

irigylem a csirkét, de még jobban az időt, hogy jut ilyenre :-). kezdő outboxingnak nagyon is korrekt volt!

SK írta...

@mariann: Csalódást okozott volna! :-( Ezek a srácok általában kis kamaszok, akik eszetlenül száguldoznak a robogóikkal. Megérne egy bejegyzést. De, szerintem, mást nem ... :-)
@Pazdottir: Nézz körül máshol! :-) Lásd fönt.
@Admin: Épp a mennyiséggel van baj: egy embernek messze sok! Másnap meg már nem olyan finom, mint forrón, ropogósan! De azért két jó étkezés simán kijön belőle. A dal: remek!!! :-))))
@mogulka: Amit megspóroltam a főzéssel, erre pazaroltam. :-) Köszi a biztatást! Lehet, hogy még próbálkozom a műfajjal.

smartegg írta...

De miért van rajtad korcsolyapulóver? A helyi távfűtő művek (gondolom az van) nem temperálja megfelelően az ingatlant?

SK írta...

@smartegg: Korcsolyapulóver, ez jó! :-) Egy sima fölső, egyébként. Nos, nem központi fűtés, hanem egyéni gázkazános. Az ember gondol a számlával is! Itt a 15-en, az épület szélén, ahol csak egy oldalt van szomszéd meg lent, marha hideg tud lenni! Régen a 6-on a szomszédok fűtöttek rám. :-)