2011. január 12., szerda

"BENT"

Két napja ki sem mozdultam. Nagyjából 50 órája nem léptem ki a lakásból. Amikor hétfő délután visszafelé jöttem az egyetemről, elhatároztam: most néhány napig nyugi lesz! Leállítom a kocsit a mélygarázsban egy félreeső helyre, én meg maradok a fenekemen és dolgozom. Nem volt ez olyan nagyon komoly elhatározás, amit ne lehetne megszegni, de az az igazság, hogy sem okom, sem kedvem nincs a császkálásra/-hoz. Most épp nincs másutt dolgom. Ami van, itthonról elintézhető. Kint pedig elég hideg van: ma -5, -9 fok van, tegnap esett a hó. Úgyhogy olvasok, írok, rendszerezek, próbálok fölzárkózni a levelezéssel. Úgy is sok a lemaradásom. (Mellesleg már sokszor megállapítottam: olykor csak azért megyek el itthonról, hogy csináljak valamit, nem azért, mert valami halaszthatatlan ügyem akadt. Vagy épp a munka elől menekülök valami ürüggyel.)
Ma eszembe jutott: vajon meddig lehetne ezt csinálni? Meddig maradhatnék itthon anélkül, hogy ki kellene mozdulnom? Az élelmiszerkészleteket fölmértem az imént: 10 napot, két hetet biztosan kihúznék ennyi élelemmel, igaz, komoly kompromisszumokat kellene kötni. Persze, ha nagyon elunnám a rizst, a kimcsit, a rámjant meg a mándut, 800-2.000 forintnyi összegért helybe hozathatnék kínait, koreait vagy éppen japánt, no meg, bármilyen mennyiségben csirkét és pizzát. Ha valamilyen alapanyagban lenne hiányom, csak össze kellene szednem hézagos nyelvi ismereteimet, s hozathatnék szinte bármit a közeli Lotte Martból, mert telefonon vagy akár e-mailben is leadhatnám a rendelést.
(Meglehet, azért morfondírozok most efféléken, azért számolgatok órákat, napokat, mert tegnap megnéztem a 127 óra című filmet. Csak erős idegzetűeknek! Vagy máris megártott a benti lét?!)
Persze, mindez csak teória, mert nem tart sokáig az áldott állapot: hétfőtől dolgozni kezdek, legfönnebb addig maradhatok egy helyben. Az nagyjából 165 óra. Szerencsére az én karom nincs beszorulva.

11 megjegyzés:

Admin írta...

Ha lenne kaja, lenne pia, és lenne internet, szerintem életem végéig képes lennék otthon ülni, gond és nyüzsgési kényszer nélkül. Ha nem találkoznék évekig senkivel, nos, üsse kő, azt is bevállalom! De én nem vagyok mérvadó ilyen kérdésekben!:)
A két napos "házi őrizet" érthető, főképp, ha nincs olyan föladat, ami távozásra késztetne, ráadásul még az idő is morcos arcát mutatja a világ felé. Különben is, fél életedet emberek között töltöd a suliban. Jó néha az a kis csönd és béke!:)

Egyébként Koreában meddig tart a téli szünet? Hétfőtől már tanítasz, vagy valami egyéb munka vár rád?

SK írta...

@Admin: Hétfőtől egy külön nyelvtanfolyamban tanítok. Egy Samsung alkalmazottat képezünk ki gyorstalpalón. :-) A félév március elején kezdődik. Én is élvezem ezt a nyugit, be kell valljam! Az előbb azon kezdtem gondolkozni, hogy azért a szeméttől meg kellene szabadulnom valahogy!

smartegg írta...

Biztos lehet rendelni telefonon valakit, hogy vigye le. Majd pont azt nem lehet, hát meg ne őrjíts, hogy nincs ott egy erre szakosodott vállalkozás. Egyszer láttam a Deltába, vagy hol, hogy azon a vidéken mindent el lehet intézni telefonon, a vécére kimennek helyetted, komolyan, olyan hülyeségekre szakosodnak mindenféle kis cégek, hogy az ember haja az égnek mered.

SK írta...

@smartegg: Tényleg mindent telefonon intéznek! Ez igaz! A szemételvivőnek még nem néztem utána. :-) Azt saccolgattam, hogy ha baromi nagy lendületet vennék, talán el tudnám dobni a szeméttároló közelébe. Onnan meg csak továbbvinné valaki. Elismerem: a tiéd kifinomultabb megoldás! Ha eszembe jut, utánanézek a szakosodásnak, s ha találok valamit, referálok!

SK írta...

@Admin: Valamit elfelejtettem: ha nem lenne net, fél napot nem bírnék ki! Állatira hozzá lehet szokni! Súlyos függőség!

smartegg írta...

Légy szíves, hogy nézz utána. Ezzel a szakosodás-kérdéssel feltétlen tisztába akarok kerülni. :-)
Még annyit: az egy szem Posztmagyar kötetemet (dedikálatlan példány, kincset ér) adnám oda öt óra egyedüllétért, nemhogy ötvenért.

SK írta...

@smartegg: "Értem a tréfát, csak nem szeretem!" - szokta idézgetni Szilasi Laci. V.ö. dedikálatlan kötet. :-))))
Hát hol élsz te, hogy ekkora értéket föláldoznál 5 vacak óráért egyedül?! Kommuna?
Ha lesz valami szakosodás-ügyben, szólok. Egyébként egy csomó étteremben csak néhány ételféleség van, s van olyan is, ahol egyfélét csinálnak - tökéletesen. Kezdésnek ennyit. Bár ezt, alighanem, megírtam már.

Vándormadár írta...

Tudom, nagyon hideg van idekinn, tavaly, mikor jöttem ki január elején Szöulba, meglepődtem... De pl. sokkal jobban szeretem a téli hidegeket, mint a fülledt nyári zuhékat... Szegény indiai osztálytársaimat sajnálom, akik nagyon nem bírják ezt...

SK írta...

@Évi: Nehéz a döntés! A monszunos fülledtség is elég gáz, de ez a hideg! Ha látnád az afrikai kollégákat! :-)

Vándormadár írta...

El tudom képzelni!:D Én speciel imádok a frissen leesett hóban kocogni, túrázni (ha nem csúszik:S).
Nagyon klassz, élvezetes írások, jókat mulattam például a koreai töltött káposztán :D.

SK írta...

@Évi: Még mindig bírod? Most már nagyon régóta van nagyon hideg!!!!!