Korea súlyosan motorizált ország. Seregnyi jármű, rengeteg út, dugók, autófétisizmus, márkahűség, sznobizmus, benzinkúthegyek, parkolási gondok, koccanások, anyázás, gyorshajtás, szabályszegés, béna sofőrök és ördögbútta buszsofőrök, uralkodó taxisok és megannyi normális közlekedő. Mindaz, ami elvárható egy túlcivilizált (és részben autógyártásból élő) országtól. 2009. júniusában én is csatlakoztam a mainstreamhez: leszálltam a korábban megénekelt 1117-es és 60-as buszokról, és autóssá váltam. Korábban nem gondolkodtam efféle befektetésen, ám régi, kedves kollégám, manócska, hazatelepült, s így eladóvá vált az autója. 1. Tudtam, hogy vigyázott rá. 2. Naponta láttam az autót: egyben volt, ráadásul reális árat mondott. Hát, rászántam magam a vásárlásra (és, mint kiderült: életmódváltásra). Az alattam guruló vas egy 1996-os Kia Sephia. Látszik, nem ma kezdte, de KS (ha valaki nem vágta volna le elsőre) nem panaszkodik, s nekem sincs nagyon okom panaszra. Háromszor volt komolyabb baja, de egyikről sem ő tehetett: kétszer szög állt a gumijába (ebben a kuplerájban nem meglepő), egyszer meg a generátor adta meg magát. Ebben a korban ez nem csoda, de azért az erős volt, hogy épp 200 kilométerre voltunk kies otthonunktól, vasárnap este volt, kb. este 9, és valahol az isten háta mögött dekkoltunk. Majd elmondom, végülis vicces lett!
KS optikailag sportosnak tűnik: nagyon lapos, hátul a spoiler ... de ez csupán az optika. 1.500-as, benzines motorjával, az automata váltóval KS egy lajhár: iszonyú lassan gyorsul (odatolom neki, megelőzöm a kamiont: felejtős), ám rettentő gyorsan lassul (egy hosszabb emelkedő alázatra tanít). Azért lehet szeretni: elvisz vásárolni, 7 perc alatt bevisz a munkahelyemre - mi kell még?! Ebből a generációból, egyébként, csak a Hyundai Avante maradt meg - azt is eltalálták - a többi nem nagyon fut. Persze, amikor beállok a mélygarázsba, s azon filózok, hogy a Lexus mellé álljak jobbról, vagy a a BMW mellé balról, esetleg az SLK-t kerüljem meg vagy valamelyik Nissan mellé tegyem be, tudom KS helyét.
2 megjegyzés:
Szia! Akkor én most visszalinkellek a blogomba. Le nem maradnék egyetlen bejegyzésről sem...nem baj ha 1,5 év múlva lesz is :)
Ja és egy igazi autós bármibe beül, csak legyen benne három pedál és egy kormány, ehhez képes KS luxus autó.
KS-ben, lévén automata, csak két pedál van - néha, amikor rendes autóból ülök vissza, magam is keresem a harmadikat -, de így is jól szolgál, sőt ...
Megjegyzés küldése