2010. október 14., csütörtök

"IGEN, NEM"

A "MAGYAR HŰTŐ KOREÁBAN" című bejegyzés nyomán Mariann egy hozzászólásban fölemlítette vágyát, hogy megkóstolná a selyemhernyó bábjából készült koreai snack-et, a bandegi-t. Egyrészt próbáltam lebeszélni erről a dögletesen büdös lében rottyantott rágcsáról, másrészt elkezdtem gondolkodni, mi az, amit nem ennék/eszem meg az itteni fölhozatalból.
Szóval akkor ezt, a bandegi-t: NEM.
Sőt, a belőle készült leveskét se: NEM.
A királyrákot, természetesen: IGEN.
A nyers tonhalat is, persze, sőt: IGEN, IGEN, IGEN!


A heszám-ot viszont, meg ezt a "férget": NEM, NEM.

Emiatt valószínűleg lesz majd hörgés, mert én bizony ezt is, kutyát: IGEN.

A szán nákdzsi-t, az élő polipot viszont kétszer is meggondolnám, szóval: NEMIGEN.





7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ahogy közeledik a gubókkal való találkozásom időpontja...úgy csökken az elszántságom is!:)
Hööörggééés!:)Kutyát nem.
Az a vörös rücskös izé meg a nagyra nőtt girnyó...megsütve lehet hogy nem rossz, ha főzik na úgy már necces a dolog, mert akkor nagyobb eséllyel marad meg a finoman szólva nem előnyös külsőjük, sütéskor gondolom pofásabb formát kapnak.
Élő polip...biztos jól meg kell rágni,mert különben a polipkoma hajlamos a tapadókorongocskáival rácuppani a nyelőcsőre és akkor visz minket is a polip mennyországba...
Mariann

czelfrida írta...

nyers tonhal, slussz.
persze, ők meg lehet, az én isteni lebbencslevesemtől esetleg kelkáposzta főzelékemtől okádnának.
és milyen a kutya? amúgy?

SK írta...

Mariann: Heszám-ot már ettem, valószínűleg párolva: nem omlik szét, ahogy az ember gondolná, inkább rugalmassá, mintegy gumírozottá válik. Nem tudom, de biztos sütik is. A legvadabb találkozásom a heszám-mal (ez a rücskös izé) az volt, amikor a beléből készült, gyűszűnyi "szörpöt" fogyasztottam el. Természetesen, az itteniek hite szerint csodát tesz az emberrel, de az íze: szar.
czelfrida: Igazad van amott: elfeledtem válaszolni itt. Én kutyalevest ettem, az az alaprecept :-) szerint tartalmaz zöldhagymát, szezámlevelet,szójapasztát és paprikaszószt valamint szezámmagport - meglehetősen fűszeres étel, a kutyahús íze csak itt-ott türemkedik ki. Egyébként, ha ez alapján lehet ítélni, egy kicsit talán édeskésebb, mint az általunk általában fogyasztott húsok, és ha a fehér-vörös skálán kellene elhelyezni, erősen vörös volna.

SK írta...

A polip nem tudom, mennyire kitartó! Tányéron eléggé agilisnak tűnik földarabolva is, de fogalmam sincs, hogy nyelőcsőben föladja-e, vagy próbálkozik ...
És: a kelkáposztafőzeléknek, valljuk be, van egy penetráns illata ... Én szeretem, és imádom a lebbencset is!
De nehezen felejtem amerikai barátom arcát, akire kikacsintott a házi tyúklevesből a tyúkfej - amit egyébként öregapám bicskával fölnyitott, s kikanyarította belőle a csöppnyi velőt ...

stv írta...

Az 5. képen nagyon szép a készlet. Valószínűleg én is csak a tonhalat próbálnám ki, de gondolom nekik a pacallal lennének gondjaik. Azért a kutyától nekem végigfutott a hátamon a hideg. Akkor már inkább macska. :)

SK írta...

Azon a tányéron javarészt hal van, egy kevéske csiga talán, esetleg tintahal. Nem vészes, mind finom! A pacallal kifejezetten nincsenek gondjaik: bármelyik közepes élelmiszerboltban lehet kapni, és többféleképpen csinálják meg. A gopcsáng nevű bélpörkölt is nagyon megy! Kutya? Macska? Pap? Papné?

Pazdottir írta...

SK, nalatok is van durian (sajnos fogalmam sincs, hogy magyarul mi a neve, lehet, hogy nincs is)?
En Szingapurban lattam eloszor ilyet, ugy tudom, hogy a vilagon a legbudosebb gyumolcs, es a metrokban, nyilvanos helyeken a "no smoking, no chewing gum, no drugs" melle a "no durian" is ki van rakva. 500$ buntetes jar erte:)